טיולי ג'יפים ביוון – יוון ההררית טיולי ג'יפים ביוון יוון – מקום בו ההיסטוריה העתיקה מהווה חלק משמעותי מהחיים המודרניים. היא מושכת אליה מבקרים הן בשל ההיסטוריה האינטלקטואלית המהוללת שלה והן על שום היופי והקסם שבה, חובבי מיתולוגיה ייהנו מאולימפיה, סאמוס ונקסוס – על שום חשיבותם […]

יוון |

טיולי ג'יפים ביוון - יוון ההררית


טיולי ג'יפים ביוון

יוון – מקום בו ההיסטוריה העתיקה מהווה חלק משמעותי מהחיים המודרניים. היא מושכת אליה מבקרים הן בשל ההיסטוריה האינטלקטואלית המהוללת שלה והן על שום היופי והקסם שבה, חובבי מיתולוגיה ייהנו מאולימפיה, סאמוס ונקסוס – על שום חשיבותם המיתולוגית. לאוהבי השטח יצאו לטיולי ג'יפים בהריה הגבוהים של יוון..
בגלל תוואי הארץ ההררי. כמעט ואין מסילות ברזל, שבילי ההרים מפותלות וצרות. מרבית התעבורה והתובלה מתבצעות ברכבי שטח יעודיים, אנחנו נצא לטיולי ג'יפים ביוון כדי להבין את המבנה ההררי המיוחד של יוון.

הסטוריה:
ב- 1900לפני הספירה היה עם מיקני בדרום יוון עד שנת 800 לפני הספירה כולל הכיבוש הרומי ב-197 לפני הספירה, יוון נחשבת לעידן הדמוקרטי המאופיין בפוליס (עיר המדינה היוונית) ובפריחה של המדע, הפילוסופיה והאמנויות. עם חלוקת האימפריה הרומית בשנת 395 לספירה הייתה יוון לחלק מהקיסרות הביזנטית. במאה השישית עד המאה התשיעית שבטים ברבריים סלאביים הרסו כבשו את המדינה. מיד לאחר כיבוש קונסטנטינופול בשנת 1453, המשיכה האימפריה החדשה העות'מנית את יוון. הכיבוש נמשך 400 שנה, במאה ה-19 הצליחו היוונים להשתחרר משלטונם, במלחמת העולם השנייה כבשו הגרמניים ואיטלקיים את יוון. בסיום המלחמה, יוון נתונה להשפעה של בריטניה וארצות הברית. ב- 1967 השתלטה כת צבאית שהיא דיקטטורה צבאית של דיכוי ואלימות. עקב מדיניות חוץ בעייתית מצא את עצמו המשטר חסר ישע ומרושש, ונאלץ לוותר על השלטון. לאחר שיקום הדמוקרטיה הצטרפה יוון לאיחוד האירופאי בשנת 1981.
התרבות היוונית הקלאסית היא אחד היסודות של התרבות המערבית. מעבר ליצירות האמנות וליצירות הרוחניות שהולידה בימי קדם, הייתה לה גם השפעה מכרעת על היווצרות הרנסנס ועליית ההשקפה המודרנית על האנושות. שרידים ארכאולוגיים הפזורים ברחבי המדינה מעידים על תהילת העבר של יוון העתיקה. המפורסם שבהם הוא האקרופוליס באתונה. לכנסייה האורתודוקסית היוונית חלק מרכזי מאוד בחיים הפוליטיים של המדינה ובחייהם הפרטיים של תושבי הכפרים הקטנים.
גאוגרפיה:
יוון מוקפת באיים שהם חמישית משטח הקרקע שלה. מפרצים קטנים, לשונות ים ורציפים מבקעים את קו החוף ושוברים אותו. לאורך הים היווני, מגיעים רכסי ההרים עמוק אל תוך חבל הפלופונסוס. האי כרתים הוא שלוחה של רכס זה. רכס ההרים השני בגודלו ביוון הוא שרשרת ההרים העוברת ממערב למזרח ומשתרעת עד לאיים האגאיים. הים התיכון הוא הגורם המשפיע ביותר על האקלים במדינה, שהוא חם ושטוף שמש.

נגישות