טיולי ג'יפים בארמניה בטיולי ג'יפים בארמניה הדבר הראשון שתיתקלו בו, מלבד הנופים המפעימים, המבנים העתיקים והאוכל האותנטי, הוא הכנסת האורחים החמה. הארמנים יעשו כל שביכולתם כדי להנעים לכם את החופשה. אף שהם רחוקים מלהיות דוברי אנגלית, הם ישתדלו מאוד שתיהנו. ארמניה ממוקמת באזור הקווקז וגובלת בגיאורגיה, […]

ארמניה

טיולי ג'יפים בארמניה


בטיולי ג'יפים בארמניה הדבר הראשון שתיתקלו בו, מלבד הנופים המפעימים, המבנים העתיקים והאוכל האותנטי, הוא הכנסת האורחים החמה. הארמנים יעשו כל שביכולתם כדי להנעים לכם את החופשה. אף שהם רחוקים מלהיות דוברי אנגלית, הם ישתדלו מאוד שתיהנו.

ארמניה ממוקמת באזור הקווקז וגובלת בגיאורגיה, באזרבייג'ן, באיראן ובטורקיה, ואין ממנה מוצא לים. פני השטח במדינה הרריים ומהווים שטח מרתק לטיולי ג'יפים. הנקודה הגבוהה ביותר היא בפסגת הר ארגץ – 4,095 מטרים. ימת סוואן במרכז המדינה היא האגם הגדול ביותר בארמניה. האקלים הוא יבשתי ומתאפיין בטמפרטורות קיצוניות – עד 36 מעלות בקיץ ו־10 מעלות מתחת לאפס בחורף.
בטיולי ג'יפים בארמניה נגלה מהר מאוד שזו מדינה שמשמרת מסורות עתיקות. בכל פינה שבה נטייל נראה גברות מבוגרות עוסקות באפיית הלחם המקומי בשיטה המסורתית. לעתים נדמה כי הקִדמה כלל לא הגיעה למדינה: שוקי הפשפשים העצומים, המסעדות האותנטיות – שחבורות גברים מתגודדות בהן כדי לאכול מרק ודברי מאפה מקומיים – והעובדה שאף אחד לא מדבר אנגלית תורמים להרגשה כי הגעת למקום קסום ואותנטי שמחוגי הזמן פסחו עליו, מקומות שרק במסגרת טיולי ג'יפים בארמניה ניתן להגיע אילהם.

ירוואן הבירה צעירה ותוססת בערב, על שלל המועדונים והפאבים, הופעות הפולקלור והמראה המרהיב של העיר המוארת המשלבת עתיק ומודרני. המכוניות הצנועות והוותיקות מזכירות למטייל כי הוא נמצא בברית המועצות לשעבר, והשירות החם והמחבק במסעדות ובמלונות מבליט את העובדה כי אלו אנשים חמים ולבביים, שמחסום השפה לא מרתיע אותם מלהסביר פניהם לתייר.
הכי מרתק בארץ הזאת הוא המפגש הבלתי אמצעי עם האנשים המקומיים שהם חמים מאוד ומכניסי אורחים, התרבות דומה לשלנו, כי לאורך ההיסטוריה כולה הייתה ארמניה, עוד לפני אלפי שנים, צומת מקשר בין מזרח למערב. ארמניה נזכרת בכתובים בפעם הראשונה במאה השישית לפני הספירה. היא תמיד נמצאת בין שתי מעצמות שנלחמות עליה, ולעתים גם בין שלוש ויותר.

הנופים ההרריים מגוונים והכנסיות העתיקות על ראשי גבעות וצוקים וביערות בצפון הופכים את החוויה של טיולי ג'יפים בארמניה לתיירותית ולתרבותית בה בעת.
הישראלים אוהבים את הארמנים, את האוכל, את ירוואן, שהיא עיר ללא הפסקה, על ניגודיה בין שיכונים קומוניסטיים למיטב הפאר המודרני, המזרקות שמוצבות בכיכר הרפובליקה מענגות במיוחד. יש מוזיאונים נפלאים: מוזיאון ההיסטוריה, עם אוצרות שלא יביישו את הלובר, והמוזיאון הבריטי. מצפה על הר האררט מומלץ במיוחד. מרכז העיר ירוק ומהנה. יש מסגד איראני בלב ירוואן – הכי קרוב שישראלי יכול להגיע לאיראן. זו ממש פיסת איראן קטנה, כל זה ועוד נראה נחווה ונהנה במסגרת טיולי ג'יפים בארמניה..

נגישות